Skip til hoved indholdet

Klager

Greve Boligselskab vil gerne bidrage til, at alle er glade for at bo i deres bolig. Men der kan opstå konflikter, og skulle sådanne opstå har du mulighed for at klage over andre beboere, hvis de ikke overholder husordenen.

Hvad skal jeg gøre?

For at klage skal du udfylde en klageblanket og sende den til os via nedestående formular, hvor du vedhæfter den udfyldte klageblanket. Du kan også sende det udfylde klageblanket til gb@greve-bolig.dk
Husk at tjekke afdelingens husorden, for at sikre dig at reglerne er overtrådt.

Vi behandler ikke klager, som omhandler overtrædelse af straffeloven, færdselsloven eller andre love. I stedet skal du kontakte politiet.

Hvad skal jeg gøre?

For at klage skal du udfylde en klageblanket og sende den til os via nedestående formular, hvor du vedhæfter den udfyldte klageblanket. Du kan også sende det udfylde klageblanket til gb@greve-bolig.dk
Husk at tjekke afdelingens husorden, for at sikre dig at reglerne er overtrådt.

Vi behandler ikke klager, som omhandler overtrædelse af straffeloven, færdselsloven eller andre love. I stedet skal du kontakte politiet.

Processen

Klagen vurderes af Greve Boligselskab. Hvis den vurderes berettiget, sendes en påmindelse til den beboer der klages over. I påmindelsen vil det fremgå hvad klagen lyder på, hvilke regler der er brudt og henstilling til at adfærden ophører. Sagen tages ikke videre op, hvis adfærden ophører. Det er altid muligt at lave indsigelse mod klager, hvis du bliver klaget over.

Såfremt at adfærden ikke ophører og der modtages endnu en klage, eller en opfølgning fra sidste klage over samme problem, vil beboeren modtage endnu en påmindelse, hvor der gøres opmærksom på at ved gentagende episoder kan Greve Boligselskab ophæve lejemålet.

Kommer der en tredje klage i samme sag, bringes denne typisk for Beboerklagenævnet. Inden det kommer så vidt forsøger vi dog oftest med forskellige redskaber at løse konflikten og mægle.

Sagsbehandling i beboerklagenævnet kan tage måneder. Går sagen i retten, kan der gå over et år. Derudover kan det tage tid at finde en tilfredsstillende løsning. Det er derfor vigtigt at pointere, at selvom du ikke oplever at der sker noget efter at du har sendt en klage, så kan der være sat flere ting i gang, som du ikke bliver oplyst om.

Hvis problemer fortsætter i uger efter at du har sendt din klage er det vigtigt at du sender en ny klage.

Processen

Klagen vurderes af Greve Boligselskab. Hvis den vurderes berettiget, sendes en påmindelse til den beboer der klages over. I påmindelsen vil det fremgå hvad klagen lyder på, hvilke regler der er brudt og henstilling til at adfærden ophører. Sagen tages ikke videre op, hvis adfærden ophører. Det er altid muligt at lave indsigelse mod klager, hvis du bliver klaget over.

Såfremt at adfærden ikke ophører og der modtages endnu en klage, eller en opfølgning fra sidste klage over samme problem, vil beboeren modtage endnu en påmindelse, hvor der gøres opmærksom på at ved gentagende episoder kan Greve Boligselskab ophæve lejemålet.

Kommer der en tredje klage i samme sag, bringes denne typisk for Beboerklagenævnet. Inden det kommer så vidt forsøger vi dog oftest med forskellige redskaber at løse konflikten og mægle.

Sagsbehandling i beboerklagenævnet kan tage måneder. Går sagen i retten, kan der gå over et år. Derudover kan det tage tid at finde en tilfredsstillende løsning. Det er derfor vigtigt at pointere, at selvom du ikke oplever at der sker noget efter at du har sendt en klage, så kan der være sat flere ting i gang, som du ikke bliver oplyst om.

Hvis problemer fortsætter i uger efter at du har sendt din klage er det vigtigt at du sender en ny klage.

Anonymitet

Det beror på en konkret vurdering om dit navn kan undlades, hvorfor at du ikke på forhånd kan garanteres anonymitet. Du vil få besked om du kan tilbydes anonymitet, hvis du har ønsket dette, så længe klagen er intern i boligforeningen, inden klagen sendes. Uanset hvad der vurderes vil din identitet blive oplyst, såfremt at klagen bliver en sag i Beboerklagenævnet, Foged- eller Boligretten.

Anonymitet

Det beror på en konkret vurdering om dit navn kan undlades, hvorfor at du ikke på forhånd kan garanteres anonymitet. Du vil få besked om du kan tilbydes anonymitet, hvis du har ønsket dette, så længe klagen er intern i boligforeningen, inden klagen sendes. Uanset hvad der vurderes vil din identitet blive oplyst, såfremt at klagen bliver en sag i Beboerklagenævnet, Foged- eller Boligretten.

""§ 80. Stk. 2. Lejeren skal overholde de almindelige ordensregler, der gælder for ejendommen, og skal efterkomme andre rimelige påbud, der skal sikre god husorden og forsvarlig brug af det lejede, jf. § 81.""

Bliv ansøger

Find os her

Greveager 1
2670 Greve

CVR: 47345618

Åbningstider
Mandag til fredag 10:00 - 13:00

Telefon: 43 600 700
Mail: GB@greve-bolig.dk

Genveje